Riccie - Mamma till Lykke
2014-08-17 @ 21:26:41
URL: http://knoddensmamma.blogg.se

Jag är SÅ glad att jag hittat hit till din sida!
Har en dotter med "halv afro" eller kanske 4c?
Men jag håller på att bli helt tokig i alla desperata försöka att hålla hennes hår fint!
I höstas när hon var knappt året fick ja tipset om olja och köpte först en "Hair polisher" som ja fick rekomenderad i en "afrobutik" men tyckte inte de hjälpte på det extremt torra håret så gick över till "maroccanoil" och tyckte ja fick lite ordning på det under våren.
Men sen var vi i Turkiet och badade i två veckor utan en tanke på att hennes hår skadas av havsvattnet (dumma dumma mig!! -.-) så nu är det helt kaos!
Torrt som jag vet inte vad..! Vill så gärna få ordning på det för vill inte behöva klippa av de...
Nu kör vi tvätt med bara balsam (för torrt å fint hår) en gång i veckan. Sedan kletar jag i olja ca 3 gånger i veckan och sprejar dagligen 2-3 gånger med balsam/olja. Försöker kamma det bara med balsam i men ibland är de så tovigt att jag går på de även torrt..
Nu till min fråga. HUR räddar jag hennes hår??!
Tacksam för alla tips och råd!!
Mvh en väldigt förtvivlad mamma!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0