Hemma gjorda hårmasker: banan, avokado, jordgubb. Bra tips att tänka på innan..

 
För en tid sedan så försökte jag göra en bananhårmask, jordgubbshårmask och avokadohårmask och varje gång slutade det med att jag efter avslutad hårtvätt fick endel klumpar från frukterna som satt kvar i håret. Det var otroligt svårt att få bort dessa klumpar i håret. Naptural85 från youtube ger tips på hur man kan lösa detta <3
 
Nathalie
2013-10-10 @ 19:30:57
URL: http://nathalca.blogg.se/

Numera brukar jag oftast ha twists. Men jag funderar på att sy in syntetsiskt weave som jag vill ha i max 1 -2 mån (jan-dec månad). Jag har aldrig ngnsin haft weave, eller sytt in någonting... & därför undrar jag om du personligen tror att detta är en bra skyddande hårstil att ha i 1-2 mån. Jag vet att om man låter det insydda håret vara kvar för länge så slits det något otroligt. Hört att folk har haft weave i 3-6 mån och även fast håret växte rätt mycket under den perioden så såg man ingen större skillnad då de 3-6 cm ändå bröts av...

Så... vad tycker du om min idé?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0