Mary N'Diaye svarar på frågor om afrohår

Mary, sångerskan svarar på frågor om afrohår...
 
 
Vad har du för hårtyp?
Väldigt grovt, svårkammat afro då jag låtit bli att platta eller använda rakpermanent. 

Vad är ditt värsta hårminne från barndomen? (när dina föräldrar tog hand om ditt hår)
Mamma formade mitt hår som en hatt.

När märker du att ditt hår mår som bäst?
När jag sover bra. Tvättar det med jämna mellanrum, dricker ordentligt med vatten, smörjer i håret med hårolja samt kammar igenom det varje dag. Håret växer friskare när jag är utomlands och håret får mycket sol. Samt när håret får andas utan flätor ibland.

När märker du att ditt hår mår som sämst? 
När jag slarvar med något ovan.

Vem är din hårmodel?
Solange Knowles

Vilken är din favorit produkt? Varför?
Redken. Den har bra inpackningar.

Vad är det absolut värsta som ditt hår har varit med om i ditt liv?
När jag var yngre och först rakpermanentade håret, följt av blondering nån dag efter. Håret bröts och jag var tvungen att klippa bort det, utan att ja var redo för det.

Vad för tips vill du ge till andra personer med afrotextuerat hår?
Alla måste hitta nått som funkar för sig. Både jag och min manager Francine rakade oss kort och lät håret växa fritt från kemikalier och platt tång. Men,man måste verkligen vara redo och bestämd innan man gör det. Samt vara beredd på några månader där håret är i ett mellan läge och känns fult, där man gärna rakar sig igen för att det ska se fräscht ut. Men tro mig, håret mår så bra av att andas. Ha tålamod! 
 
Kontakt:
Hemsida: http://maryndiaye.com
Facebook: RockAfrick
Youtube: MaryndiayeTV
Anonym
2020-06-09 @ 21:21:38

Kolla jag har afro hår men jag vill att det ska bli rakt platt och fladdrigt men det går inte inget funkar har du några tips på hur man gör

Anonym
2020-06-09 @ 21:21:38

Kolla jag har afro hår men jag vill att det ska bli rakt platt och fladdrigt men det går inte inget funkar har du några tips på hur man gör




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0