Tips på vad man skall tänka på vid köp av en plattång

Tips från en kosmetolog
 
 
Natha
2013-03-02 @ 13:11:14
URL: http://Nathalca.blogg.se

Hej! Jag har testat plattången 1 gg hittills :)

Du, jag undrar en sak - hur tvättar du din peruk? Köper du en speciell just till peruker? Haha det är dags för mig att tvätta min ena och har ingen aning hur?!

Linda
2013-03-03 @ 19:24:54
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Okej, vad tyckte du? Var GHD bra? =)

Jag brukar själv faktiskt inte tvätta mina peruker utan när den börjar bli ''gammal'' så köper jag bara en ny. Har du en syntetisk hårperuk? Om man är riktigt noggrann så är det bäst att tvätta syntetiska peruker med speciella schampon och balsam avsett för syntetiska peruker. Om man inte är så noggrann så går det bra att använda sin egen schampo och balsam. Kamma peruken noggrant innan hårtvätt. Därefter skall peruken tvättas i kallt vatten. (Skrubba inte hårperuken, tvätta och skölj varsamt). Låt det torka över natten, till morgonen bör peruken vara helt torr. Använd aldrig hårfön på en syntetisk peruk! Inte heller plattång. Med ''human'' hair peruker går det bra att använda värmeverktyg. Lycka till!:)

Natha
2013-03-04 @ 21:55:12
URL: http://Nathalca.blogg.se

Jo! Den tycks ha flera fördelaktiga funktioner:) och dessutom blir håret väldigt rakt och mjukt. Men ska avvakta lite med den. Har inga behov att platta håret inom den snara framtiden ändå. Ska du köpa den?

Jo, jag blandade vatten med schampo och lät den ligga i, i 15 min. Känns & luktar inte särskilt fräscht om jag inte alls tvättar den tycker jag=\

Natha
2013-03-04 @ 21:56:40

Men juste. Du planerar ju att permanenta håret. Men föredrar du inte att bara platta det ibland och samtidigt låta ditt naturliga vara? Haha, nu menar jag inte att övertyga dig eller så!=)

Linda
2013-03-05 @ 17:43:31
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jo, jag förstår hur du menar! :) Ingen fara om du försöker övertyga mig hehe :)
Men problemet skulle innebära att jag plattar håret ganska ofta vilket jag inte behöver göra när jag har rakpermanentat hår. När jag hade rakpermanentat hår förut så plattade jag knappt mitt hår, gillar det rakare håret på mig mer... även om det lockiga också är väldigt fint.

Hoppas att du förstår hur jag menar =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0