Andra hårtyper kan få afrohår med hjälp av toalettpapper!

Läste ett inlägg från frisorbloggen.se, där har hon lagt upp denna coola video:
 
 
Jag blev riktigt chockad över att det faktiskt var så lätt för personer med hårtyp 1 och 2 att få hårtypen 3-4 (afrotextuerat hår). Med hjälp av toalett papper, hihi! 

Det är alltid roligt när man kan hitta metoder som finns lätt tillgängligt i hemmet. Är jätteglad över att ha sett denna video =)  Den här videon inspirerade mig till att själv försöka göra lockar på detta vis, istället för att använda flexirods.. 
 
 
Flexi rods
 
 
 
 
 
Resultatet
 
 
 
No more flexirods, eller?
Nathey
2013-01-05 @ 21:47:45

Haha, flexiroadsen lär medföra otroliga nackbesvär skulle jag tro!*.*

Linda
2013-01-06 @ 22:06:07
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jamen visst! Jag har själv ganska dålig tålamod men jag får en känsla av att flexiroadsen är lättare att använda än toalettpapper..toalettpapper verkar vara så skört :p

Nathalie
2013-01-07 @ 00:02:19

Ja, jag tänkte just det! Oftast blir lockarna riktigt fina och definierade (har jag sett på YT iaf!) när man använder flexiroads. Har du testat?

Linda
2013-01-08 @ 23:55:25
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag har testat med min wig förut men inte med mitt riktiga hår. Har du? Jag funderar på att pröva toalett metoden först, skulle vara kul och se om det funkar på afrohår med hårtyp 4 =)

Linda
2013-01-08 @ 23:56:19
URL: http://blackhaircare.blogg.se

''Jag menade ''toalett-papper metoden''

FRISÖRBLOGGEN.SE
2013-01-14 @ 21:53:48
URL: http://Frisorbloggen.se

Va kul att du gillade inlägget :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0