Carola och dotterns hår - min åsikt

 
 
För en tid sedan hade det diskuterats en hel del om Carola och hennes dotter Zoe i olika tidningar. Media var kritisk till hur hon hade behandlat sin dotters hår och de uppgav bland annat att det var fysisk misshandel. 
 
Enligt min mening så måste jag säga att Carola verkar vara en jättebra förälder och precis som många föräldrar så vill man alltid sitt barns bästa. Att Carola har valt att fläta sina dotters hår tycker jag inte alls skall liknas med barnmisshandel. Det är en överdrift! För det finns exempelvis jättemånga afrikanska föräldrar som rakpermanentar sina 3åriga döttrar och det är väl snarare sådant som borde tas upp i media. Det värsta skulle vara om Carola rakpermanentade dotterns hår och det gör hon inte så det är ju skönt.
 
När det gäller Carolas dotter så tycker jag dock att det är tråkigt att Zoe i princip alltid har tighta rasta flätor på huvudet och att det egna håret inte tillåts att andas ut och vårdas ordentligt. Fint är det ju, Zoes naturliga hår! Såg på bilderna att hon har hårtypen 4c. Jättesöt! =) Åh, Jag hoppas verkligen att Zoe, liksom andra barn med afrohår kommer att älska sitt naturliga hår när de blir äldre...
 
 
Zoe är igång med flätningsprocessen ...
 
 
Zoe är nästan klar =)
 
 
Aww...Jättesnygg!
Mocha mama
2013-02-05 @ 14:43:39
URL: http://mochama-ma.blogspot.se/

Ja det var en hetsk debatt om Zoes hår. Mycket bra tycker jag. Äntligen! Vi behöver prata om vårt hår. Det är inte okej att folk tror att löshåren är vårt hår plus annat negativt. Så här tykte jag iallafal om detta: http://mochama-ma.blogspot.se/2012/05/too-young-for-hair-extensions.html

http://mochama-ma.blogspot.se/2012/05/black-womens-hair.html

Linda
2013-02-06 @ 07:50:41
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Gillar ditt inlägg som du skrev! Jätte intressant var det att läsa!!

Ja men visst! Håller med dig helt att vi behöver prata mer om afrohåret.. på så sätt ökar vi kunskap bland oss och i sin tur hos de andra människorna som inre har afrohår.

Anonym
2013-04-29 @ 12:31:45

hhaah sp ffin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0