Varm oljebehandling

Nu när vädret blivit kallare är det dags för mig att börja med varm oljebehandling igen. Det kommer att ske med jämna mellanrum både på höst och vårtermin. Idag började jag med min oljebehandling för första gången efter sommaren. Åh, mitt hår älskar verkligen värme behandlingarna !!! <3
 
 
Bild 1. Här jag jag lagt i produkten carrot oil från Hollywood beauty, shea butter och kokosnötolja.
 
 
Bild 2. Sedan använder jag tyg, tyget läggs i varmt vatten och därefter lindar jag runt tyget i mitt hår. Har kvar tyget i mitt hår i ca 5min. Den här processen gör jag om ca 4-5 ggr. (Jag vet, det finns många andra sätt som man kan göra vid värme behandling men denna metod gillar jag bäst) =P
 
 
 
Bild 3. Nu har jag tvättat ur all olja. Lagt i leave-in spray, leave in balsam och naturliga oljor. Jag testade att twista håret för första gången. Haha äkta barn frisyr blev det =D
 
 
Men dessa twists kommer underlätta till många saker, exempelvis att smörja in hårbotten med naturliga oljor, klippa topparna m.m.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0