Hårtest

På hårologi kursens första dag fick alla elever göra ett hårtest för att testa hårets styrka och elastisitet. Fy vad jag blev nervös precis innan. Jag kände att jag gärna ville hoppa över det hela, för om värderna skulle vara hemska skulle man inte må så bra efter det. Inte jag iallafall. Men efter en bra stund så var det tillslut min tur. En annan elev klippte av ett hårstrå på mig. Vips får man se sina värden på håret. Jag förstod inte vad alla siffror betydde till en början men våran föreläsare förklarade allt för allihoppa tillslut. Och gissa?! Jag hade optimala värden och min fuktighetsbalans var god!! =) Med andra ord betyder det att allt jag håller på med gällande mitt afrohår har verkligen gett resultat! Yippe =) MItt hår mår bra =) Det ända som var negativt med mina värden var att jag behövde äta mera grönt! Vilket stämmer, jag måste bli bättre på att äta mer hälsosamt och jag har även redan idag köpt kosttillskott i tablettformer. Så hälsosamma människa från och med nu.. here i come :D
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0