Årskrönika för 2012

Nu börjar det närma sig mot slutet på året. Jag vill i samband med det göra en liten sammanfattning på all information jag har förmedlat i denna blogg om afrohår och hårvård. Denna video hittade jag i veckan från youtube  där en svart kvinna berättar om de olika stegen för ett längre, hälsosamt afrohår, oavsett om man har naturligt afrohår eller är rakpemanentad. Hennes tips är klokrena! De ända tipsen som jag inte håller med om är 1. att tvätta håret 1 gång i månaden (1 gång eller varannan gång i veckan är att föredra) samt 2. att enbart använda naturliga oljor istället för att kombinera leave in balsam med naturliga oljor. I övrigt gillar jag hennes tips och rekommendationer! =)
 
 
Nathalie
2012-12-29 @ 23:04:22
URL: http://Nathalca.blogg.se

Kollade nyss på videon. Bra tips. Jag hade också föredragit att tvätta håret oftare dock... Men somliga undviker schampo. Jag älskar att äga många hår produkter då jag vill testa nytt och se efter om det finns något som skulle passa mig ännu bättre. Det är ju bara kul=D

Linda
2013-01-02 @ 22:24:17
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Visst är det kul att ha lite omväxling och att testa lite nya produkter ibland. Det är ju faktiskt då man verkligen kan ta reda på vilka produkter som passar ens hår bäst ! ;) Gott nytt år tjejen! Kram

Nathalie
2013-01-02 @ 23:00:11

Gott nytt år på dig med=) Vad vet du om peruker btw? Jag funderar på att fixa mig en wig som protective "hair style"...

Linda
2013-01-03 @ 22:45:50
URL: http://blackhaircare.blogg.se/

Det jag vet om peruker är att det en jättebra ''protective hairstyle'' för håret, framförallt om man hittar en wig i ens egen storlek.

Det finns olika typer av wigs, full-wigs, half-wigs, humanhair och syntetisk hår.

Jag använder själv en peruk just nu och det jag gillar med peruken är att den får mitt hår att ''vila'', den värmer mitt naturliga hår under vintern, jag lyckas att bibehålla fukten i mitt hår i större utsträckning pga av att håret ligger skyddad under peruken. Jag kan även ta av mig peruken varje kväll för att lägga in fukt i mitt hår varje dag vilket också underlättar en hel del och jag slipper vara orolig för torrt afrohår ;)

Hoppas att peruken kommer att fungera lika bra för dig också! Det tror jag nog ;).. Har du hittat någon peruk än?

Nathalie
2013-01-03 @ 23:45:34

Ja det har jag. På rapunzel. Men är lite osäker än så länge haha... Använder du syntetisk och med peruknät? Vad gav du för din? Kan du inte lägga upp en bild?:) hur rengör du den?

Linda
2013-01-05 @ 14:05:06
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Okej! Absolut, jag kan skriva ett inlägg om det och lägga upp bild alldeles snart ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0