Årskrönika för 2013

Det är en hel del nya läsare som har hittat hit till min blogg detta år! Det har varit jätteroligt att ha fått lära känna endel utav er och många har även delat med er av era egna hårresor. Otroligt skojigt! :) 
 
År 2013 har jag b.la lärt mig att det finns mycket olika åsikter från experter som skiljer sig när det gäller hårskötsel. Ibland får man helt enkelt lita på sin egen magkänsla och lyssna på vad ens eget hår gillar. Det finns ju självklart grundläggande saker som man bör göra med håret för att det ska vara friskt och må bra, dvs. att tvätta rent, ge näring och återfukta. Men för övrigt är de andra stegen inom hårskötsel endast upp till varje hår. Varje hår är ju som sagt var unikt! ;)
 
En minne från förra året som jag tar med mig är den underbara workshopen om afrohår som jag anordnade på ungdomsgården i Jordbro <3 Vi diskuterade bl.a hur man sköter afrohåret på bästa sätt. Det var otroligt givande att få höra ungdomarnas tankar och åsikter kring ämnet. Det fanns även  ett stort intresse från mina läsare att fortsätta med detta, så håll utkik för ett eller flera workshops för detta år ;) 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0