#Läsafråga

Hej!
Jag undrar om du har tips på någon bra inpackning? 

Svar: Hej! När det gäller hårinpackningar (hårinpackning är inte = balsam) så anser jag att de hemmagjorda hårinpackningarna är bra hårinpackningar överlag.
 
De allra bästa ska också vara protein kombinerat med fukt! (Dock behöver det inte alltid vara det). För många personer funkar det att också ha i protein lite mer sällan.  
 
- Exempel på protein är (Majonnäs, Yogurt, Ägg).
 
- Exempel på fukt är (Naturlig olja/oljor (valfritt), Honung, Aloevera)
 
 
 
 
En kollega till mig brukar alltid göra en hårinpackning med äggvita(protein) och oliv olja(fukt). Hennes hår är superfint!
 
Det finns oändligt mycket bra tips på bra hemma gjorda hårinpackningar som man kan hitta om man söker på nätet.  Jag skulle föreslå att du testar dig fram och ser vad ditt hår gillar. Lycka till! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0