Dilemma

I helgen var jag på middag hos min moster som håller på att förbereda sitt bröllop som sker nästa år i Uganda. Eftersom att jag ska vara brudtärna diskuterade vi klädseln, make-up och håruppsättningar. Angående håruppsättningen så ville hon att en frisör i Uganda gör frisyrerna på oss brudtärnor. Jag tog inte upp det nu i helgen men någon gång snart måste jag helt klart ta upp det. För det finns ingen chans att jag ska låta en frisör i Uganda fixa mitt hår. Jag minns för flera år sedan när jag besökte frisörsalongen i Uganda och hur det skötte mitt hår, kammade håret torrt, tvättade håret med schampo endast, använde sig utav en kam med små taggar och sedan hur de tvättade håret som att de skulle slakta ett djur..Haha så nej tack! ...
 
Aja, vi får se hur det blir, min moster är ju väldigt bestämd av sig men tyvärr när det gäller mitt hår så måste jag säga ifrån...
Nathalie
2013-06-09 @ 15:35:42

iiiih, måste göra ont ju :-// hellre fixar man håret helt själv :P.. Hoppas hon accepterar din vilja bara.. Vore tråkigt med tvister pga en sådan sak!

Linda
2013-06-11 @ 08:38:48
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag är inte håröm så det gjorde inte så jätteont men däremot tappade jag en hel del hår efter en tid :S Min moster är väldigt bestämd av sig men tyvärr så måste jag säga ifrån...Jag får se hur det går .

N
2013-06-11 @ 17:17:09

Ja, hon lär förhoppningsvis inte bryta kontakten m dig pga detta iaf!!:-) lycka t!

Linda
2013-06-11 @ 22:56:04
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Haha, nämen precis! Och det kommer ju definitivt inte att hända :D
Hehe...Tack Nathalie! :) Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0