Hårtvätt: Pre-poo med Sheabutter, Kokosnötolja och mandelolja

Mitt hår älskar det!!! <3 
 
Nathalie
2013-02-10 @ 12:14:12

Hur långt hår tänker du ha när du permanentar det?
Föredrar du rakt hår förresten?:)

Linda
2013-02-11 @ 22:20:24
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag planerar att rakpermanenta håret nästa sommar. Vet inte hur långt håret kommer att bli då.. vi får se :P

Jag föredrar texlaxed hår på mig idagsläget. Det är en mellanting, inte för rakt och inte heller för lockigt.

Nathy
2013-02-12 @ 22:13:14

Jaha, men kommer du isf inte ångra dig om d permanentar det? Menar på att det då kommer luta sig mer åt "rakt"? =)

Linda
2013-02-13 @ 21:59:51
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Nej, tror inte att jag kommer att ångra mig =P Jag har ju haft rakpermanentat i flera år förut och sedan finns det också en hel del olika frisyrer man kan göra med håret trots rakpermanentat. =)

Om det skulle bli mer åt det raka hållet så skulle det inte göra mig någonting faktiskt. Det är inte så allvarligt för min del om det är mer lockigt eller rakt. Kram

Miki
2013-11-25 @ 22:04:46

Vart hittar du coconut oil? Letar ihjäl mig efter en riktigt lkksom! Och vad skulle du rekommendera för värmeskyddande produkt när man plattar?
Fantastisk blogg förresten!

Miki
2013-11-25 @ 22:04:47

Vart hittar du coconut oil? Letar ihjäl mig efter en riktigt lkksom! Och vad skulle du rekommendera för värmeskyddande produkt när man plattar?
Fantastisk blogg förresten!

Linda
2013-11-27 @ 07:50:23
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Miki! Jag köper min kokosnötolja på Taj Mahal vid Rådmansgatan i Stockholm. Det finns även ekologiska kokosnötoljar att köpa exempelvis på hemsidan: svensktkostillskott.se
Jag skulle rekommendera värmeskyddet från Hydratherma naturals. De finns att hitta på hemsidan: healthyhairjourney.com. Även värmeskydden IC heatprotectant (röd flaska) finns att köpa i de flesta afrobutiker i Sverige.
Åh, tack så mycket! :)
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0