Eleonore från Svenska Top Model

Var det någon som såg senaste avsnittet av den svenska Top Model ? Den delen där tjejerna skulle få nya frisyrer. Eleonore 19 år blev uppmanad att ha riktigt kort hår. Hennes svar till det blev:
 
''Hur ska man kunna få en pojkvän om man har sådär kort hår? Ingen kille vill ha en tjej som ser ut som en annan kille. Jag vill inte, jag kommer att se ful ut. Det är integritetskränkande''
 
 
 
 
Heheh.. WOW! Jag måste vara ärlig och säga att jag faktiskt inte visste att håret även var så betydelsefullt för personer med annan hårtyp också.
 
Men jag blev riktigt chockad över hennes svar och jag tycker att det är synd att håret begränsar hennes önskan att bli modell.... hår växer ju ändå tillbaka!!!
 
Detta fick mig att fundera lite på oss personer med afrohår, diskussionerna mellan naturligt hår och rakpermanentat hår, ibland kan det bli heta debatter. Men varför är håret så himla viktigt för många egentligen?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0