Frågestund till mina läsare

 
Jag är lite nyfiken på mina läsare och era tankar kring erat afrohår:)
 
Det skulle vara jätteintressant att höra vad det var som fick er att börja ha erat naturliga hår? Var det något särskilt?
 
Ni som inte har naturligt, så skulle det vara intressant att höra varför ni inte har det? exempelvis varför ni har valt att ha relaxed hår etc.? 
Joy
2013-12-29 @ 14:44:50

Det var faktiskt min pojkvän som peppade mig och fick mig att våga spara ut till mitt lockiga hår igen. En tanke jag haft att göra i "framtiden" men alltid skjutit upp. Mitt permanentade hår blev till min navel och varje månad sen jag bestämt mig att spara ut har jag klippa en bit av det permanentade håret. Förra söndagen tröttnade jag på att ha två hårtyper (transitioned i 9mån) så klippte jag av mig allt rakt hår...chock! Jag försöker fortfarande smälta att jag inte har mitt långa hår :) men jag älskar ändå mitt lockiga hår o det känns som ett nytt steg i livet där jag accepterar och älskar hela mig själv, jag var ändå född med 4c hår :) time to embrace it! :)

Tack för en underbar blogg!!! <3

Nath
2013-12-31 @ 11:47:15

Har säkert berättat vf jag beslöt mig för att go natural... Men den främsta anledningen var väl eftersom jag fick en ”enough is enough-kick” - orkade nt permanenta mitt hår var tredje månad... dessutom förstördes det kolossalt då jag inte hade ngn vetskap hur jag skulle ta hand om det permanentade håret... :-/ jag plattade det samt fönade det varje dag (!!!).
Idag vet jag bättre hur man bör gå till väga och jag trivs betydligt bättre nu när jag har min naturliga textur. Det har också bidragit till ännu mer self-love :) då jag nt alls kan tänka mig att rakpermanenta håret igen! Möjligen för att jag nt alls tycker att det ser fint ut... det blir ju väldigt ofta rätt stelt osv...

Vill du permanenta ditt för att du föredrar rakt hår, för att du känner dig mer självsäker när du har rakt hår eller helt enkelt för att du tycker att afro är för svårhanterligt? =)

Yaya
2014-01-05 @ 20:24:33
URL: http://thecoilychronicle.blogspot.se/

Jag blev otroligt inspirerad av YouTube gurus som rockade deras naturliga hår. Jag brukade kolla på hundratals hair journey videos och var helt fascinerad över hur vackert afro hår verkligen är. Vid det laget hade jag inte permanentat mitt hår på några månader för jag blev helt enkelt less på det. Så jag beslöt mig för att göra en big chop och köra på flätor ett tag.
Det har inte varit lätt men jag får ny inspiration och lär mig något nytt varje dag.

Linda
2014-01-12 @ 14:02:21
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Joy: Vad härligt att höra att det var din kärlek som övertygade dig om att vara helt natural, jätteroligt! Oftast har man nästan hört tvärtom från andra tjejer. Kul:) Spännande att du nu är 100% natural! Haha jag fick också en tjock i början när jag gjorde min big chop i januari 2012!: D men jag är säker på att du snart kommer att bara njuta av ditt eget hår och känna dig jättenöjd med ditt val (även om det fortfarande är kort förtillfället!) Som tur är växer ju hår rätt så snabbt ändå!;) Önskar dig all lycka nu framöver:)

Nathalie: Jag förstår dig precis!:) Rakpermanentning är faktiskt mycket svårare att bibehålla hälsosamt. Ännu värre blir det också om man inte vet hur rakpermentning skall skötas osv. Men vad skönt att du iaf fick nog och att du nu lyckats förstå ditt inre värde och att du älskar ditt hår! Underbart!:)
Själv vill jag rakpermanenta för att jag gillar det också! Sedan kommer det att underlätta när jag utreder mitt hår:) Det går ju även att få till skonsamt och friskt rakpermanent hår också, om man sköter det rätt!:) Men natural hair is beautiful too! Själv ser jag inte håret som min identitet riktigt;) Hoppas att du förstår hur jag menar:) Kramar

Yaya: Ja, men visst! Samma här! Tack och lov för youtube måste jag säga! På youtube kan man få fram precis all information man vill ha i princip! Håller med dig, afrohåret är hur vackert som helst!:) Spännande! Lycka till med din hårresa:) Ditt hår är jätte fint btw;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0