Guide till Shea moistures hårprodukter

För er som köper Shea moisture hårprodukter från utlandet kan pröva att följa denna diagram för att se vilka av dessa produkter som passar just din hårtyp. Bra va? Nu slipper man förvirras av alla olika hårprodukter som finns hos Shea moistures och förhoppningsvis hitta dem rätta :) 
Utifrån vad man har hört från olika hårforum så känns det som att Shea moistures är den absolut bästa hårprodukterna för personer med vågigt, lockigt och krulligt hår. Produkterna har även bra och skonsamma ingredienser. Nu när mina nuvarande hårprodukter tar slut skall jag börja använda produkter från Shea moistures. Vad jag ser fram emot det:)
mood
2013-08-10 @ 10:54:52
URL: http://moodindigo.blogg.se

Hej! Jag har en fråga ang. användandet av sovmössor. Får inte hårbotten för lite syre av det och hur påverkar det växandet. För det är under sömnen håret växer som mest. Jag har nämligen funderat på om jag ska börja använda det för det är så jobbigt när mitt sidenörngott blir påverkat av fukten i mitt hår.

Linda
2013-08-10 @ 23:21:04
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Mood: Du har ställt en jätte bra fråga men tyvärr kan jag inte svara på det =( Men av vad jag har fått höra så finns det inget vetenskapligt som kan styrka hur växandet påverkar när man har en sovmössa på nätterna och det råder en hel del delade åsikter kring huruvida hårbotten får syre eller ej.

Min personliga åsikt är att det är en europeisk tanke att hårbotten inte kan få syre. Min åsikt är att många personer med afrohår har kunnat sova med en sovmössa på nätterna, använda peruker dagligen och håret har kunnat växa utan några anmärkningar. Samma sak med Sikher och kvinnor med slöjor. (Sikher har jättelångt hår, även många kvinnor med slöjor).

Kan det vara en myt att hårbotten inte kan andas? Jag vet inte. Eller kan det skilja sig från olika hårtyper? Jag vet inte.

Självklart tror jag inte att det är bra att helt täppa till sin hårbotten, men jag tror dock inte att sovmösser och liknande har den funktionen att de kan utesluta syre helt. Därtill används ju också sovmössorna under nätterna och håret får därmed möjlighet att ''andas'' mera fritt under dagarna.

Om du har afrohår går det bra att använda sovmössor. Men vi är ju alla individer trots allt så i slutändan behöver man ändå känna efter och se om en sovmössa verkligen funkar för en. Alternativt att du köper fler sidenörngott ;) Lycka till!

Mood
2013-08-11 @ 08:08:32
URL: http://Moodindigo.blogg.se

Tack för svaret. Jo det är svårt att säga, plus jag kom på en annan sak. Värmen hårbotten får av att ha på sig nattmössa borde ju ev. stimulera hårväxten pga ökad blod cirkulation. Så det är en paradox.

Linda
2013-08-11 @ 10:51:43
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Mood: Det är sant! Jo, jag tänker mig att det borde göra det! För generellt sätt sägs ju håret växa snabbare vid varmare klimat.

Jag brukar själv uppleva att när jag sover med en nattmössa på nätterna så kan det liknas ett litet ''växthus'' i håret :)

curlygirl
2013-11-18 @ 12:49:23

Hej jag har också hört att deras produkter är bäst! Jag undrar vart du köper dina produkter ifrån?

Linda
2013-11-20 @ 00:20:05
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Curlygirl: Hej! Jag köper Shea moistures från Ebay just nu då dessa inte finns i Sverige förtillfället.

Sophie
2013-11-24 @ 02:23:37

Hej! Älskar din blogg!

Vart beställer du shea moisture-produkterna ifrån?

Linda
2013-11-27 @ 07:38:57
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Sophie! Tack så mycket! Vad glad jag blir:)
Jag beställer produkterna från Shea moistures hos Ebay. Just nu finns dessa produkter tyvärr inte att köpa i Sverige.
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0