Mejlfråga

När du gör dina hårinpackningar hur mycket mängd av ingredienser har du i och vilken rekommenderar du?
 
När jag gör mina hemmagjorda hårinpackningar så tänker jag inte så mycket på mängden av ingredienser, utan snarare vad är det för ingredienser som mitt hår behöver just den gången. Jag har oftast större mängd ingredienser ju större håret har blivit. (Om det är naturliga ämnen så är det heller ingen fara). Ibland använder jag hårprodukter och ibland gör jag mina egna hemmagjorda hårinpackningar.
 
Ända gången som det är viktigt att se till att mängden är noggrant uträknad är när man använder äppelcider vinäger och/eller bakpulver. (Dvs. när man gör en hemmagjord schampo eller liknande). Det har med PH-värdet att göra. 
 
Ingredienser jag rekommenderar att man prövar är sheabutter tillsammans med andra olika naturliga oljor såsom aloevera juice/gel och/eller mandel olja, kokosnöt olja, rapsolja, oliv olja. (En fuktgivande hårinpackning). Men det är fritt fram att testa sig fram när det gäller ingredienser :) 
 
I vanliga hårprodukter så rekommenderar jag skonsamma och naturliga ingredienser som inte innehåller kemikalier. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0