I släkten

Mammas släkt
 
I min släkt på min mammas sida har de flesta av de har SL längd (några har ca 5 cm från SL) och normal tjockt hår. De flesta kvinnorna har ganska tåligt hår vilket betyder att de kan färga håret, kamma håret rätt ofta och ha taighta rasta flätor utan att det tar så mycket skada i håret. (Inte på en gång iaf) Jag upplever att min mammas släkt har ganska ''starkt'' hår som klarar av det mesta. Men pågrund av att de ändå utsätter så mycket påfrestningar på håret så har jag märkt att deras hår ändå inte blir längre än just kring SL. Brukar ibland undra över hur deras hår skulle ha sett ut om de börjat behandla deras hår mer hälsosamt.
 
 
 
                   
 
Pappas släkt
 
Kvinnorna i min pappas släkt har de flesta kortare hår. Deras hårlängd kan ligga mellan NL och EL. Deras hår är mycket känsligare och tar lätt skada om håret är färgat o.s.v, Många av de har pågrund av det rakat av sig håret eller sytt in håret med anledningen av att de inte tror att de kan få längre hår.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0