Nyamko Sabuni på tv-serien Min sanning

I förra veckan av en slump kollade jag på tv-serien ''Min sanning'' när Nyamko Sabuni blev intervjuad. De diskuterade hennes uppväxt, karriärsteg och framtid. De nämnde också Nyambo Sabunis hår.
 
 
Intervjuaren undrade varför Nyamko valde att raka av allt ''sitt långa hår''. Intervjuaren tyckte att det var ganska radikalt av henne att göra det. Nyamko svarade att hon ville börja på en ny ruta, arbeta intensivt och inte alls fokusera på håret.
 
När jag såg tv-serien så kunde jag inte sluta fascineras över, att intervjuaren inte alls visste något om afrohår och hur det kan varieras och sättas upp i olika frisyrer. Dvs. alltifrån weave, inbakat, löshår, rasta flätor m.m. 
 
Väldigt intressant:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0