#Läsarfråga

Hejsan
1. Jag har funderat på att sy in allt hår och använda löshår. Är det bäst för the edges att bli insydda också eller ska dem bara vara? 
 
Det är väldigt individuellt. Endel personer har väldigt sköra ''edges'' (hårlinje) och för dessa personer är det bäst att låta det vara. Om du märker dock att du har ganska tåliga ''edges'' så går det självklart bra att sy in dem också. Dock är det bra att tänka på att inte sy för tight. Även om man råkar ha tåliga ''edges''. Att ha för tighta hårfrisyrer är påfrestande för hår och hårbotten. I vissa fall kan dessa tighta frisyrer leda till håravfall och det vill vi gärna undvika. ;)
 
 
 

2. Vet du vart man kan köpa en satin scarf? 
 
Jag skulle säga att det går att köpa satin scarf lite överallt, i de flesta klädaffärer. Exempelvis Åhlens, H&M m.m.
Det går även att hitta en hel del silkdukar och mössor på olika webbshop eller via Ebay.
 
Om man vill pröva mössor så kan man köpa ex. satin/silk mössor på
Beautyparadise ---->''här''
 
3. Vad använder du för olja för att smörja in hårbotten? 
 
Jag använder ingen olja för att smörja in min hårbotten. Eftersom att min hårbotten inte är torr. Hårmassage och regelbundna hårinpackningar och varm oljebehandlingar har hjälpt mig mycket. Om jag dock skulle behöva smörja in min hårbotten så skulle jag använda rosmarin olja, lavendel olja, mandel olja, jojoba olja eller kokosnötolja. Rosmarin och lavendel olja är dock bäst att använda tillsammans med någon annan naturlig olja, dvs. en bärande olja! (Detta då Rosmarin och lavendel är så kallade ''väsentliga'' oljor som inte bör användas själv. Exempel på bärande oljor är jojoba olja, oliv olja, mandel olja och kokosnötolja)
 
Jag använder dock Castor olja på mina ''edges'' (hårlinje) 1ggr/ i veckan i samband med hårtvätt. (mina edges är lite sköra och jag använder denna olja för att motverka att jag tappar hår vid min hårlinje). Jag skulle rekommendera att du försöker hitta en olja som ditt hår är i behov av. Är din hårbotten i behov av renande ämnen? Återfuktande? Tjocka till håret ? Näring? De flesta oljor kan bidra och verka för olika saker. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0