Tänker tillbaka #1

Igår kväll satt jag just och tänkte på den tiden när jag bodde i Umeå under studietiden. Vid ett tillfälle när jag var i en afrobutik fick jag syn på en svart tjej.
 
Den tjejen kom fram till mig och sa: ''Hej! Jag är adopterad från Etiopien och jag har verkligen ingen koll alls på hur jag ska ta hand om mitt hår. Det är så himla kort! Ditt hår är jättefint. Vad använder du för produkter.'' Hennes hår var ca 6 cm långt, fina lockar men håret var lite torrt.
 
Tänka sig att hon frågade mig trots att håret mitt var rätt ohälsosamt på den tiden :S Den tjejen verkade iaf genuint intressad och ville veta mer. Jag försökte förklara för henne så mycket jag kunde då. 
 
Det här var för ca 4-6 år sedan. Undrar hur hon sköter sitt hår idag och jag hoppas att hon nu iallafall vet hur hon kan vårda sitt hår.
 .
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0