Löshår med afrotextur

Jag har nyss fått reda på att det finns löshår med afrotextur. Coolt va? :) Tjejen i videon visar hur man sätter på löshåret. Dem är riktigt fina faktiskt!
 
Jessica
2013-10-24 @ 21:49:12

Hej, har du hört om hårprodukten Natura Siberica? Funderar på att köpa den och har hört mycket bra om den, att det bara är naturligt osv!
Tänkte om du hört bra eller dåliga saker? :)

Just nu använder jag hydratherma natural levae in conditioner, growth lotion och growth oil. Jag kör också inpackningar med kokosolja, olivolja och ägg ibland. Också har jag andra oljor och inpackningar jag kör. Det blir lite olika. Men mina toppar verkar vara torr hela tiden ändå.Klipper mig en gång i månaden också. Vad rekommenderar du att jag ska göra?
hehe blev lite mycket här, men tacksam för svar :)
mvh Jessica.

Linda
2013-11-06 @ 07:15:20
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej! Jag har faktiskt aldrig hört om hårprodukten Natura Siberica förens du ställde din fråga. Jag har kollat upp lite. Det är alltså ett märke från Ryssland som nu ganska nyligen har kommit till Sverige också! Det är alltid lika roligt att det säljs alltmer skonsammare hårprodukter:) I och med att det sägs att Natura Siberica är 100% ekologiskt så kan jag inte tänka mig något dåligt om produkterna. Det gäller bara för dig att undersöka om ditt hår gillar produkterna från Natura Siberica. Om du väljer att pröva produkterna, dela gärna med dig av vad du tycker om märket:)

Vad roligt att du också använder Hydratherma naturals leave in's och oljan. Jag älskar just dessa produkter faktiskt! Intressan fråga! Rent generellt sätt kan hårtopparna bli torrare under vintern. En bra sak är att när man tvättar håret med schampoo att enbart försöka tvätta vid hårrötterna och undvika hårtopparna, detta då schampo är väldigt uttorkande. En annan bra sak kan också vara att skydda hårtopparna mot att de gnider vid axlarna, eller på annat sätt undvika att hårtopparna upplever friktion o.s.v. Man bör också undvika att hårtopparna utsätts för mycket värme från hårplattning och föning. Man får inte glömma att smörja in hårtopparna med olja och/eller leave in balsam i stort sett dagligen (beroende på hårtyp). Man kan även pröva att inkludera varmoljebehandlingar i sin hårrutin också! Sedan undrar jag varför du klipper dina hårtoppar varje månad? Håret sägs ju växa ca 1 cm/månad och om du klipper topparna så ofta så tror jag att det kan bli svårt för dig att se något resultat, dvs i form av längre hår. Vilken sax använder du? En vanlig sax är inte att rekommendera, dessa kan bidra till klyvna hårtoppar. Välj hellre en salongsax eller en vanlig nagelsax. (dessa är mycket vassare) Lycka till och hoppas att du ser nya resultat snart ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0