#Läsarfråga

 
Numera brukar jag oftast ha twists. Men jag funderar på att sy in syntetsiskt weave som jag vill ha i max 1 -2 mån (jan-dec månad). Jag har aldrig ngnsin haft weave, eller sytt in någonting... & därför undrar jag om du personligen tror att detta är en bra skyddande hårstil att ha i 1-2 mån. Jag vet att om man låter det insydda håret vara kvar för länge så slits det något otroligt. Hört att folk har haft weave i 3-6 mån och även fast håret växte rätt mycket under den perioden så såg man ingen större skillnad då de 3-6 cm ändå bröts av... Så... vad tycker du om min idé?
 
Svar: Intressan fråga. Det som vi redan vet är att varje människas hår är unikt. Samma gäller med afrohåret. Det som funkar för en person behöver nödvändigtvis inte fungera för någon annan. Det finns personer med afrohår som hävdar att weave som skyddande hårstil har fungerat jättebra för att bibehålla hårväxten samt att de har lyckats få längre hår pga av weaven. Sedan finns det personer som mig, där vi faktiskt tappar hår om vi använder weave som skyddande hårstil i mer än 2 veckor! Det finns även andra personer som får väldigt tovvigt hår som blir svåra att utreda (när de tar ut weaven) och därefter behöver de klippa av en stor mängd hår. För en del personer kan weave-frisyrer även tunna ut håret efter en längre tid, dvs där håret sys in.  
 
Där får man helt enkelt pröva sig fram och se helt enkelt vad som passar ens eget hår! Det man bör tänka på om man väljer att ha en sådan skyddande hårstil är att se till det egna håret får tillräckligt med fukt, att man fortfarande vårdar håret under tiden, dvs att man fortsätter att tvätta håret med schampoo och balsam m.m.
 
Precis, anledningen till att dessa hår bryts av efter 3-6 månader är förmodlingen för att hårfrisyren satt i för länge och det egna håret inte vårdades tillräckligt. Om det egna håret inte vårdas så blir tyvärr konsekvensen att håret bryts av :(
 
Tänk på att syntetisk hår har en tendens att torka ut håret. I detta fall är alltså human hair ett bättre alternativ, framförallt om man väljer att ha weave i håret i en längre tid. Lycka till tjejen! Weave är jättesnyggt!
Nathalie
2013-10-14 @ 19:54:12
URL: http://nathalca.blogg.se/

Tack för ditt utförliga svar =)
haha, njaa human hair hade jag nt kunnat bära. känns nästan lite hemskt haha... får se hur jag gör. har aldrig ngnsin haft weave!

Linda
2013-10-18 @ 21:27:24
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag förstår!:) Men vad spännande om du väljer att testa på weave! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0