Hårtvätt: Fukt och protein behandling

 
I helgen kände jag för att göra en liten blandad mix av lite av varje! :) Aloe vera juice, (fukt), balsam från Olive oil root stimulator (fukt/protein), castor olja (fukt), Aubrey BPB balsam (protein) och mandel olja (fukt). Det var ett tag sedan jag förde in lite protein i håret så det här kändes otroligt nödvändigt!  Denna helg var en bra tvättdag för mig måste jag säga., håret blev för första gången på länge mycket lättare att utreda. Jag har upptäck att mitt tighta 4b-c hår, framförallt nu när håret har blivit längre, faktiskt är i ett stort behov av att tvätta en bit i taget =D Gud vilken skillnad det är! <3 Hur funkar era tvättdagar tycker ni?
 
mamilovesu
2013-11-11 @ 13:14:39
URL: http://mamilovesu.se/

Åh jag har blivit så himla lat nu för tiden. Jag mest bara tvättar håret med balsam (samma balsam som du har på bilden där. Sedan lägger jag i någon kräm eller olja och knyter en skarf runt för att det ska bli noogorlunda platt. Måste verkligen börja ta hand om det igen :p

Linda
2013-11-13 @ 22:33:51
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej afroego! Ja, men visst!:) Vi har alla sådana perioder där man ibland inte orkar helt enkelt! Så kan det bli för mig också många gånger:) De gångerna jag är lat så tvättar jag bara håret med balsam och ser till att håret får fukt dagligen. Det viktigaste är ju trots allt att håret inte blir torrt! Sedan får det andra sköta sig självt:)

Hårrutinen får ju heller inte bli till en börda tänker jag, så då kanske man kan försöka klura ut och hitta någon rutin som passar ens vardag:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0