Motsägelsefullt

 
Fann denna bild på en afroamerikansk hårforum där alla medlemmar är naturals. Jag blev lite chockad över kommentarerna, många skrev att håret inte skall se ut som bilden på höger sida. Bilden på höger sida ser för mig ut att vara av hårtypen 4c.
:S
Natha
2013-05-16 @ 17:00:44
URL: http://nathalca.blogg.se/

Såg oxå bilden men läste inte kommentarerna... What can I say... Känns bara som att vissa svarta kvinnor som väljer att kalla sig själva för "naturalistas" och grejer inte riktigt har förstått tanken med att vara all natural... Det är ju inte direkt många 100% svarta som har så mjukt hår som tjejen på vänster sida. Visst är afroamerikanerna mkt blandade, men ändå...

Inser att du trots allt hade rätt att det inte är många som vågar rocka sitt helt naturliga hår till hundra... det är ju verkligen så att jättemånga twistar/flätar det för att få fram en annan "texture".. större lockar osv. Först trodde jag att det beror på att man kanske inte orkar stå framför spegeln och styla håret... men maybe I was wrong?

J
2013-05-16 @ 19:01:36

Hejsan,
Jag har några frågor :)
1. Vilken olja kan jag använda för att seal in min coconut oil? Går argan oil bra eller är almond oil bäst?
2. Vet du vart man kan köpa satin pillowcase eller en svart satinscarf?
3. Vart besöller du dina hårprodukter ifrån :)

Linda
2013-05-19 @ 12:00:38
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Natha: Jo men visst! Det är ju lite motsägelsefullt att säga att man är 100% natural och är stolt över det när man twistar sitt hår 24/7

Jag trodde inte heller att synen var på det viset förens jag läste kommentarerna. 95% av personerna kommenterade genom att skratta åt bilden. Hmm...Helt otroligt att de själva inte verkar se detta :S

Linda
2013-05-19 @ 12:01:44
URL: http://blackhaircare.blogg.se

J: Jag har svarat på dina frågor i ett inlägg =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0