Amerikaners besatthet av hår

Jag hoppas att denna hårhysteri inte kommer att påverkas på samma sätt i Sverige i framtiden...
Jag fick ett mejl häromdagen från en av mina läsare angående afroamerikaner och deras besatthet av hår. 
 
 
Gabby Douglas från USA är 16 år gammal har under förra året vunnit ca 2 guld i fridrott. Trots detta lade afroamerikanerna väldigt mycket fokus på hennes hår snarare än hennes otroliga talang. Personligen tycker jag att det är helt bisarrt! 
 
 
Är hennes hår så himla hemskt egentligen? 
 
 
Afroamerikarna har verkligen tagit det här med hår på en helt annan nivå! Samma sak gäller Beyonces dotter Ivy Blue Carter. I olika forum finns det jättemycket negativa kommentarer gällande Ivys hår. Synd att man bara inte kan låta bebisar få vara bebisar.
 
 
Aint that right Ivy ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0