Afrosalonger

 
Igår kväll surfade jag runt och kikade igenom en del afrosalonger i Stockholm bara för att se om det kanske är värt att rakpermanenta håret själv eller på salong nästa år. Men jag tappade ganska så snabbt lusten när jag såg en ganska så populär salong som rakpermanentar barn under 10 år ???? Riktigt sorgligt tycker jag... =(
 
Sedan fann jag en salong som fanns på Söder, Urbanhair. De känns som en av de bättre afrosalonger. Jag gillar att de konstant uppdaterar sin kunskap och utbildning om afrohår. I jämförelse med de flesta hårsalonger så verkar de också mer intresserade att kunderna ska få hälsosamt och friskare hår...Ett steg i bättre riktning ;)
Marre
2013-03-27 @ 02:29:04

Hej

Du har en jättefin och inspirerande blogg! Jag ville nämna att jag rekommenderar verkligen salongen Urban hair! Jag har själv varit kund hos de sedan verksamheten startades och de behandlar dessutom allt sorts hår. Jag har nu mitt naturliga afrohår och är och alltid varit en trogen kund hos dem:))

Linda
2013-03-30 @ 09:11:44
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Marre! Tack så mycket! Vad roligt att du hittat till min blogg=) Jo, kan tänka mig! Salongen Urban hair verkar jättebra faktiskt! Vad brukar du göra för behandlingar när du är där?

Marre
2013-03-31 @ 01:06:01

Jag brukar göra en proteininpackning på mitt naturliga afrohår. Den inpackningen har större inverkan än på de inpackningar och hårprodukter man annars brukar ha i håret. Brukar även klippa mina toppar i samband med behandlingen var tredje månad:)

Linda
2013-03-31 @ 12:04:38
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Okej, nice! Jag funderar själv på att besöka Urban hair, möjligtvist nästa år när jag ska rakpermanenta håret igen, vi får se. Ha en trevlig helg och glad påsk =)

Nathalie
2013-04-02 @ 00:50:05

Har du bestämt dig om du ska göra det själv eller låta dem göra det?

Jag brukade för det mesta permanenta hos frisörer, eller rättare sagt så kallade frisörer som inte alltid tycktes veta vad de gjorde. När en bekant t min mamma däremot  permanentade håret så blev det perfekt... Så frisörer är ju inte alltid Experter... R du duktig på att permanenta?

Linda
2013-04-02 @ 21:56:01
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Nathalie: Jo, jag håller med dig! Jag har i de senaste dagarna tillslut bestämt mig för att rakpermanenta själv =)

Jag har alltid gjort det själv förut och nu på senare tid har jag också fått mer info om säkrare sätt att rakpermanenta håret. Så jag kör på att göra det!

Anledning till att jag funderade på salong tidigare var mest pga av bekvämligheten, men ju mer jag tänker på det så förstår jag också att det inte är någon idé... jag skulle typ ifrågasätta varje grej som de gör på håret och även ta med mig mina egna hårprodukter,,haha och det funkar ju inte på en salong :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0