Varm kam... Minns du?

 
Någon som använde sig utav ''varm kam'' som barn? Jag har nästan förträngt detta =) Men när jag såg denna bild så mindes jag den tiden när min mamma brukade platta mitt hår med en varm kam. Kammen var gjord av metall och hon brukade värma upp kammen i våran gamla gas spis. Hahah.. vilka minnen <3
Nathalie
2013-06-26 @ 06:50:01

För några månader sedan hade jag ingen aning att en sådan existerar:P såg ett klipp på YT - en tjej med riktigt långt afro använde sig av den och beundrade den ENORMT. Men förstör inte den håret...?

Linda
2013-06-26 @ 21:58:39
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Ja, tänka sig! Vet inte om det finns någon som använder varm kam nuförtiden. Den vi använde oss utav var verkligen från stenåldern=)

De varma kammar som finns i USA är antingen elektriska eller så kallade ''pressing combs''. De är en aningen ''skonsammare'' än den varm kam jag använde som liten. Plattänger tycker jag är helt klart ett bättre alternativ då de har skyddmaterial såsom ceramic etc.

Lydia
2013-12-30 @ 02:31:13

Tja! Är på jakt efter en sån, använde det också när jag var yngre.
Vet du om man kan få tag på det i Sverige? Bor i Stockholm.. Och isåfall vart? :)

Linda
2014-01-12 @ 12:17:18
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Lydia! Nuförtiden vet jag tyvärr inte var man kan få tag på sådana varma kammar ute i butiker. Endel afrohårsalonger brukar fortfarande använda sådana har jag för mig. Man skulle ju kunna fråga dem var de köper deras, alternativt höra om man kan köpa direkt från salongen?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0