Tips på frisyrer

En bild på en tjej som har gjort Bantu knots. Otroligt snyggt är det!!
Jag har aldrig gjort Bantu-knots någonsin i mitt liv. Jag väntar tills mitt hår har blivit lite längre...
Lauren
2013-06-12 @ 07:16:06

Har du nå tips på man kan göra med kort hår? Jag skulle vilja njuta av mitt naturliga hår utan massa löshår jämt men det är inte lätt att göra nåt snyggt med kort hår :(

Linda
2013-06-12 @ 13:07:46
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Ja, det finns otroligt mycket man kan göra även med kort afrohår ;)

Ett superbra redskap att använda är hårnålar och med dessa kan man testa sig fram att göra olika frisyrer. Ett annat redskap som också är jättebra är hårband, både tjocka och smala passar utmärkt till afrohåret. Man kan köpa hårband i olika färger för att matcha dagens outfit osv.

Andra frisyrer som man också kan göra är exempelvis, bantu-knots, twist outs, inbakade flätor, inbakade twists och eventuellt pine-apple metoden ;)
Dessa frisyrer kan göras framifrån om man vill,enbart på kanterna, bakifrån, eller över hela håret. Lycka till! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0