Hårtvätt: Fuktgivande hårbehandling

 
I helgen blev det en fuktgivande hårbehandling. Egentligen skulle jag ha gjort en protein behandling men jag hann inte denna gång pågrund av tidbrist. Så en fuktgivande behandling fick det bli, det är ju bättre än ingenting iaf =)
 
I vanliga fall brukar jag utreda håret med Tresemme balsam men i helgen blev det lite nytt =) Jag bestämde mig för att sova med hårinpackningen över natten och därefter tvätta ut allt dagen efter. Avslutade hårtvätten med en leave in kräm och spray från Hydratherma naturals. Min älskade mandel olja är slut just nu så jag använde Jamaican black castor oil istället för att stänga in fukten i håret.
 
I helgen har det regnat väldigt mycket, suck! hoppas att ni alla haft en bra helg ändå trots vädret.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0