Hair of heritage svarar på frågor om afrohår

 
1. Vad har du för hårtyp?
 
Jag följer inte hårtypssytemen direkt, för jag tycker att de är ganska missvisande. Skulle beskriva mitt går som mellanstora lockar.

2. Vad är ditt värsta hårminne från barndomen? (när dina föräldrar tog hand om ditt hår)


När jag fick löss! Usch, det var fruktansvärt! Jag tror jag kan ha varit mellan fyr och fem år och jag hade långt hår ner på ryggen. Min mamma skötte det då, inte bra kan tilläggas. Jag fick sitta med lusschampoot i badet minns jag, och sedan kammade min mamma mitt hår i timmar. Jag tycker fortfarande det är jobbigt när någon säger att det hår huvudlöss. Och den dagen min dotter kommer hem med löss kommer jag nog gråta, inte för hennes del utan för min egen. 

3. När märker du att ditt hår mår som bäst?


När jag är i varmt och fuktigt klimat mår mitt hår superbra, då är det mjukt och ser fint ut. 

4. När märker du att ditt hår mår som sämst?


När jag inte sköter det som jag borde, då blir det torrt, fizzigt och trassligt. 
 
 

5. Vem är din hårmodel?


Åh, vilken svår fråga… Jag har nog många, därför har jag ett segment i bloggen som heter ”Hair Crush”. Jag följer massvis hårbloggarer och vloggare. 

6. Vilken är din favorit produkt? Varför?


Om jag måste välja en så är det nog Kinky Curly Knot Today. Det är en av de första produkterna jag köpte för min hårtyp och jag älskar den än. Kan användas som ett balsam eller en leave in.

7. Vad är det absolut värsta som ditt hår har varit med om i ditt liv?


Mitt hår har varit med om mycket konstigheter och har klarat allt rätt bra, så jag vet inte. Kanske när jag rakpermanentade mitt hår, jag hade ingen aning hur jag skulle sköta mitt hår då, ännu mindre än när det var lockigt.

8. Vad för tips vill du ge till andra personer med afrotextuerat hår?
 
Våga prova nya saker! Det enda sättet att förstå vad som funkar för ens hår ät att prova olika produkter, frisyrer etc etc. Det tar tid att lära känna sitt hår, allas hår är olika så man måste lära känna sitt hår för att komma fram till vad som funkar bäst för en.
 
 
 
Kontakt
Twitter/Instagram: @HairofHeritage
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0