Skydda håret från värmen under sommaren

Endel utav oss skyddar håret med en scarf eller solhatt under sommaren och då räcker detta mycket väl som skydd!  Med jag tror att många utav oss väljer att släppa ut vårat hår fritt i stort sett hela tiden under sommaren. 
 
Åh, det är så härligt med sommaren, värmen är underbart och man blir ju genast på bra humör! =)  
 
Trots detta så vill jag tipsa om att skydda ditt hår mot solstrålarna. Precis som man skyddar sin hud med solkräm bör man också skydda sitt hår. Vanlig värmesskydd skyddar INTE ditt hår mot solens UV-strålar. Använd gärna en hårprodukt som innehåller en eller flera av dessa ämnen:  
 
  •  Ethylhexyl Methoxycinnamate (EHMC)
  • Butyl Methoxydibenzoylmethane // Methoxydibenzoyl Methane
  •  Parsol SLX
  • Tocopherol (Vitamin E)*
  •  Mauritia Flexuosa (Buriti) Oil*
  •  Benzophenones
Exempel på några hårprodukter är: Aphogee Keratin & Green Tea Restructurizer, Creme of nature Argan Gloss and Shine Polisher, Silk elements Curl defining Mousse, Neutrogena Silk Touch leave in Cream. 
 
 Info från hemsida: blackgirllonghair.com sökord: sun protection, natural hair
 
 
Ha en fortsatt trevlig sommar allihopa! Ta hand om era fina lockar =)
J
2013-07-23 @ 20:53:27

Hejsan,
När du flätar håret hur många paket behöver du till löshår? :)

Linda
2013-07-24 @ 11:21:33
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej! Jag brukar inte fläta mitt hår numera. Sist jag gjorde det var jag 14 år gammal och nu är jag 26 år. Men som jag minns då hade jag väl ca 3-4 paket =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0