Mina bekännelser:

-Jag är rädd för att använda honung i mina hårinpackningar (Det sägs att honung kan färga ditt hår eller göra håret ljusare). Inget fel på ljust hår men på mig så tycker jag att svart hår passar bättre.
 
-Jag brukar i princip alltid se fram emot mina hårtvättsdagar 
 
-Jag ser alltid fram emot att klippa hårtopparna... vilket numera sker var tredje månad. (Mitt hår ser alltid hälsosammare ut när jag klipper topparna).
 
-Jag kan inte låta någon annan än mig själv ta hand om mitt hår, om jag ändå av någon anledning skulle behöva hjälp med håret så är det endast två personer jag litar på mest, lillesyrran och min sambo ;) Frisörsalonger är en big no no !
 
 
 
-Jag brukar ibland röra/snurra mitt hår längs hårlinjen. Det händer mest när jag är stressad eller bekväm eller riktigt koncentrerad haha. Afrohåret känns så himla mjukt och det är svårt att hålla sig ibland =D   
 
-Hälsosamt hår måste ju börja inifrån också. Jag har faktiskt svårt att enbart äta hälsosamt mat. Jag gillar tyvärr att äta snabb mat med jämna mellanrum. =) Förhoppningsvis jämnar det ut sig när jag tar mina kosttillskott. =P
 
-Anledningen till att jag rakade av mig all hår i januari 2012 var pga av att håret var EXTREMT slitet och håret blev t.o.m. till dreads. (Jag skötte inte håret bra alls och jag kammade inte håret så noggrant). Idag är jag mer än bara nöjd för att jag tog beslutet förra året. Mitt hår har nog aldrig varit så här hälsosamt som det är nu.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0