Klippa topparna

Jag bestämde mig för att klippa topparna förra helgen, åh.. det känns alltid så himla skönt efteråt när man har gjort det=) Dock så kände jag att det blev ganska knöligt att utreda håret så jag funderar på att köpa en tangle teezer borste... 
 
 
Jessica
2013-07-29 @ 11:42:31

Hej, när man har en skyddande hårstil tex flätor, hur ska man ta hand om håret om man har det under en längre tid? Ska man he kräm osv som vanligt? Tänkte de kanske inte kommer på hela håret då! Hoppas jag förklarade så att du förstår! Kram

Nathalie
2013-07-29 @ 18:19:48
URL: http://nathalca.blogg.se/

Håller med. Känns superbra när man fått bort kluvna hårtoppar och dyl =)
Haft en bra sommar hittills? =) Ska ni resa nånstans?

Linda
2013-07-30 @ 11:59:26
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Jessica! När man har flätor som skyddande hårstil så är det lättare att spraya in fukten i håret. Att spraya med en leave-in spray i stort sett dagligen och sedan stänga in fukten med en naturlig olja.

(Att stänga in fukt med olja behöver man dock inte göra dagligen då detta kan orsaka ''build-ups'').

Flätor med löshår kan sitta kvar i håret mellan 6-8 veckor. Flätor med ditt egna hår kan sitta kvar i håret i ca 1-3veckor (mycket individuellt).
Om du vill fläta håret igen så rekommenderas det att ta en paus på minst 2 veckor innan du flätor håret igen. Lycka till ;)

Linda
2013-07-30 @ 12:05:35
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Natalie: Visst känns det underbart =)
Jag är inne på min andra semestervecka just nu, jätte härligt! Det blir ingen resa denna sommar. Denna gång blir det bara att umgås mycket med familj och vänner. Förmodligen blir det ev. en resa senare i höst. =) Hur var italien?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0