Min plan för håret år 2013

När jag tittar tillbaka på förra året så måste jag säga att jag är ganska nöjd över hur jag har hanterat mitt hår och att jag har lyckats hålla en kontinuitet och inte heller fuskat med exempelvis hårvtvättsrutiner osv. (Helt sjukt egentligen... =D )
 
 
Min plan för år 2013:
 
  • Fortsätta hålla en kontinuitet i tvättrutin( 1 ggr i veckan), lägga fukt i håret (i princip dagligen), massera hårbotten minst 1 gång i veckan.
  • Börja med Silica kosttillskott direkt efter när mina multivitamins tabletter har tagit slut
  • Börja träna på allvar!
  • Försöka stressa mindre 
  • Låta afrohåret vila ca 90% av hela året (ej ''manipulera'' håret så mycket, dvs inte platta håret eller hårföna håret, inte ha tighta flätor (flätor funkar inte för mig) 
 
 
 
 
Wish me luck guys =)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0