Banan i hårmask...bra eller dåligt?

I helgen bestämde jag mig för att göra en banan hårmask tillsammans med ägg, honung, citron och mandel olja. Jag gjorde min blandning och försökte så gott som möjligt att inte ha några banan klumpar kvar i masken. (Jag hade knappt några synliga klumpar i hårmasken) Jag blandade med en elektriskt visp. 
 
 
 
Jag hade hårmasken i ca 3 timmar och när jag sköjlde ut hårmasken fanns det jätte många banan bitar kvar i håret. Jag försökte skölja ut flera gånger med balsam men det gick inte, inte ens när jag utredde med en kam. 

Jag gav då upp en stund och lät håret själv torka. Dagen efter fick jag hjälp av min bästa vän att pillra bort VARENDA liten banan klump i håret, vi började ca kl 19 och slutade kl 22:30. SUCK!! 
 
 
 
 
Det var verkligen inte roligt kan jag säga! Jag borde ha gjort min research lite mer nogrannare för tydligen verkar det vara ett ganska vanligt fenomen, att folk har fått bananklumpar som varit svåra att få ut i håret.
 
Aja, man lär sig alltid från sina misstag... I guess. Så om jag väljer att göra en banan hårmask framöver så ska jag använda utav banan purén från en barnmatsburk istället för att göra blandningen själv =D! Då kan jag iallafall försäkra mig om att det inte finns några klumpar i hårmasken...
Mocha mama
2013-02-15 @ 18:32:22
URL: http://mochama-ma.blogspot.se/

Just därför har jag inte vågat prova detta. Men hört mycket bra om den. Bästa sättet att få bort klumpar är mixer och sila.

Linda
2013-02-16 @ 13:05:26
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Det stämmer, ett jättebra tips att använda en mixer och sila!! Stort tack! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0