Min hårskötsel under vintern

Under vintern som många utav oss vet, är att håret och hårbotten har en tendens att bli mycket torrare pga av kyligare klimat. Då är det därmed bra att se till att håret förses med ännu mera fukt. Jag måste säga att denna gång har mitt hår inte tagit lika mycket stryk...det har inte har varit så kallt och snön har heller inte dykt upp ännu. Så himla skönt! :) Jag håller tummarna på att det inte blir någon rejäl och kall vinter detta år! Gillar ni vintern?
 
 
Min vinterhårskötsel brukar se ut såhär:
 
-Mer värmeoljebehandlingar (hot oil treatments)
-Använder mandel oljan istället för kokosnötolja. (Kokosnötolja passar bättre under sommaren för mitt hår)
-Stänger in fukt i håret med leave-in balsam och naturlig olja lite oftare
 
Sedan gör jag inget mer än så, min hårskötsel ser förövrigt likadan ut. Jag fortsätter alltså att tvätta håret 1ggr/veckan med likadana produkter.. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0