Jästex - min favorit!

Min absolut favorita kosttillskott är produkten Jästex som för ett tid sedan brukade säljas på apoteket och andra naturapotek. Med denna produkt kunde  jag väldigt snabbt se resultat i hår, hud och naglar, i särklass mot alla andra kosttillskott som jag har prövat. Dessvärre säljs denna produkt inte någon mer och det är verkligen jättetrist...!
Anonym
2013-12-17 @ 15:22:57

Hej! jätte bra blogg har kollat igenom hela, jätte modigt att raka bort allt ditt hår. Jag vill bara fråga om lite tips, för typ 3-4 månader sen la jag plattången i hyllan plattar typ håret om de e speciella tillfällen. Använder mig utav balsammetoden och ricinolja, flätar eller gör twists. Jag tänker spara mitt hår o få det längre, har du några tips än vad jag redan gör, btw hur vet man vilken hårtyp man har? tacksam för svar.

Jennifer
2013-12-17 @ 17:25:09

Det borde väl vara nästan samma sak som öljäst? http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/oljast-dr-bradfords
För mindre än en månad sen började jag med öljäst istället för Silica Plus och mina naglar har blivit stenhårda (från att tidigare gått sönder för minsta lilla!)
Det har tyvärr inte gått tillräckligt lång tid för att se något resultat med håret.
Bra blogg! Keep it up! :)

Linda
2013-12-17 @ 21:15:48
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej! Tack så mycket! Vad roligt att du är igång med ett skonsammare hårrutin genom att minska användandet av värmeverktyg! Ditt hår kommer att älska dig! Jag tycker att du redan har en bra hårrutin, grym!;) Ett tips som jag skulle vilja ge dig är att se till att klippa hårtopparna regelbundet och se till att håret får tillräckligt med fukt!

Upplever du att ditt hår är torrt under dagarna? Om inte! Då ska du fortsätta som du redan gör! Om inte, se då till att spraya håret med en leave-in balsam/spray vid behov. Om ditt hår är extremt torrt kan det vara bra att använda en leave-in balsam och stänga in fukten med en valfri naturlig olja. Om man strävar efter längre hår kan det vara bra att ibland förse håret med protein hårinpackningar med jämna mellanrum.

Om du söker i min blogg efter ''Hårtyper'' så kan du hitta ett inlägg som jag skrev den 29/8-2012. Där skriver jag lite mer om hårtyper.

Det finns alltifrån rakt(hårtyp 1), vågigt(hårtyp 2), lockigt (hårtyp 3), tighta lockar (hårtyp 4). Sedan kan man också kategorisera med bokstäver mellan A, B, C. A =mindre B =mellan = C =mycket.

Min hårtyp är alltså kring 4B etc.

Hoppas att du fick svar! Lycka till med din nya hårrutin nu framöver:)

Linda
2013-12-17 @ 21:19:26
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Jennifer! Tack för din kommentar och tack för tipset! Jag har kikat lite på öljästen faktiskt! Du får gärna hör av dig efter en tid och berätta vad du tycker om öljästen. Du får gärna berätta om du ser någon skillnad i huden också!:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0