Fråga en dietist - Vilken frukt främjar hårväxt?

Hej! Tänkte fråga, om du skulle kunna hjälpa mig att svara på lite frågor:) i och med att du är dietist! Jag undrar om du har någon tips på en frukt eller grönsak som allra bäst kan främja att håret växer snabbare? Nämn endast en!

Svar: Alla frukter innehåller vitaminer och mineraler, som skyddar och ger näring åt håret. Det förutsätter att du äter en allsidig kost för övrigt. Jag promotar dock halvmogna bananer samt avokado, bra näring och bra fetter vad gäller avokadon. Jag hoppas att detta var till hjälp.

 
J
2013-12-15 @ 19:05:37

Vet du vart man kan köpa satin mössa som man har på natten? :)

Marijayne
2013-12-16 @ 21:13:43
URL: http://marijayne.wordpress.com

Avocado innehåller verkligen riktigt bra fetter jag brukar äta en halva med salt som mellanmål. Nötter är dessutom mycket bra speciellt jord och valnötter!
Marijayne

Linda
2013-12-17 @ 21:24:43
URL: http://blackhaircare.blogg.se

J: det går att köpa satin mössa på webbutiken beautyparadise.se. De säljer till en budgeterat pris! Sånt gillar jag :)

Marijayne: Jag håller med dig till 110%. Jag minns för en tid sedan när jag åt mycket nötter för en period och jag kunde se endel skillnader i mitt hår! I helgen passade jag på att köpa lite nötter igen faktiskt :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0