Tangle Teezer är inköpt

Jag bestämde mig för att köpa en tangle teezer iallafall. Nu när håret börjar bli större så har det blivit mer ansträngt att utreda håret. Jag ska pröva tangle teezern och se hur den funkar på mitt hår. Tangle teezern har, i jämförelse med Denman borsten som jag köpte tidigare, mycket mjukare taggar så det känns positivt =)
 
Hannah
2013-08-03 @ 20:05:56

Vad kul! Har själv en och brukar använda den lite då och då. Den är perfekt till de jobbiga tovorna närmast hårbotten om du förstår vad jag menar! :) ville bara säga att din blogg är verkligen en av mina favoriter! Kul att läsa om din "natural hair journey" och samtidigt få dagliga tips om hur jag kan ta hand om mitt hår <3 kram :)

Lauren
2013-08-04 @ 08:00:44

Jag har också en sån och det är hur bra som helst för mitt hår.

Jag är lite nyfiken på hur du ha ditt hår under vecko dagarna. Jag har aldrig sett att du ha haft löshår i? kan du inte skriva lite hur en vecka ser ut för dig? Allt från tvättningen, nattrutiner och hur du fixar det när du ska till skolan/jobbet? Vore kul och ser hur du gör :)

Linda
2013-08-04 @ 14:54:40
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hanna: Roligt att du gillar min blogg och tack för din fina kommentar! =) Vad bra att Tangle Teezern funkar bra för dig! Jo, jag förstår vad du menar! ;) Jag ser riktigt fram emot att pröva den nu i helgen =) Kram

Lauren: Kul att tangle teezern funkar för dig också! Absolut! Det skulle jag kunna göra... Jag kan skriva ett inlägg om min hårrutin inom kort. ;)

FRISÖRBLOGGEN.SE
2013-08-08 @ 18:43:34
URL: http://Frisorbloggen.se

Åh hur tycker du den är :) de e min bästa vän :) asså i loooove att du skriver så mycket om Afro. Får massa info och insåg till mina kunder <3


Jag måste ja fråga dig. De har kommit kunder till oss som har färgat sitt hår, Afro som har sjal osv och då börjat tappa sitt hår därefter. Är det för att det är så pass instängt osv? R funkar det för dig? :)

Linda
2013-08-09 @ 15:00:40
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Frisörbloggen.se: Åh, vad glad jag blir! Tack så mycket! =) Detsamma, din blogg är en av mina favoritbloggar <3

Jag gillar tangle teezer jättemycket men jag har hört att endel personer med afro har fått klyvna toppar av den. Tror dock att det är Ok så länge man är försiktig när man kammar och inte använder den alltför ofta =)

Afrohåret är mycket känsligare än andra hårtyper då det är väldigt torrt. Att färga afrohår innebär därmed en ökad risk för att tappa håret. För som du redan vet så innehåller de flesta hårfärgerna alkohol, ammoniak och andra kemikalier som torkar ut håret.

Har personerna rakpermantat hår? då är håret ännu mer känsligare.

Men för att förhindra detta är det viktigt att bibehålla fukten i håret. Dina kunder behöver då göra regelbundna hårinpackningar (ca 1ggr/vecka), ibland fuktgivande och ibland stärkande (protein).

Brukar ni på eran hårsalong göra inpackningar precis efter hårfärgningen? Om inte, så kan det vara bra att göra det för att stänga in fukten med en hårinpackning/balsam efteråt.

Det är jättebra om dina kunder med afrohår när de är hemma använder schampoo och balsam som är ''färg vänliga''. Alternativt att de använder schampoo och balsam som inte torkar ut håret (sulfat fria och alkholfria). Fuktgivande schampoo funkar också bra!

Personligen skulle jag också rekommendera att de ibland prövar hemmagjorda hårinpackningar såsom varm oljebehandlingar, majonäs och/eller yogurt inpackningar. Dessa behandlingar kan hjälpa att återställa, stärka och ge fukt till håret.

Sjalar är ingen fara för afrohåret, det är ett sätt att bibehålla fukten i håret faktiskt, framförallt om sjalarna är gjorda av silk eller satin. (Andra tyger kan tyvärr torka ut håret).

Men i slutändan, det viktigaste är att dessa personer ser till att bibehålla fuktvärdena i håret. Hoppas att du fick svar på din fråga =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0