Min moster rakpermanentar hennes dotters hår

 
 
Samtal med min moster ute på stan:
 
Moster: Jag får lite dåigt samvete att jag rakpermanentar min dotters hår.
Jag: Varför gör du det då?
Moster: Det är det enklaste alternativet för oss båda. Min dotter gråter varje gång jag kammar hennes hår.
Jag: Kammar du hennes hår när det är torrt? 
Moster: Ja
Jag: Varje dag?
Moster: Ja
Jag: Egentligen är det inte bra att rakpermanenta barns hår när de är så unga. Deras hår har inte mognat ännu. Det är bäst att vänta när de är minst 12-13 år, eller när de har kommit till puberterten typ.
Moster: Jag vet, men om min dotter skulle ha sitt afrohår så skulle det också vara jobbigt att göra olika frisyrer varje dag.
 
(Min mosters dotter är 5 år gammal)
 
Suck!!  =(
 
Rakpermanent på en 5 åring känns lite sisådär...Men förhoppningsvis kommer jag att kunna övertyga min moster inom en snar framtid... 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0