Mejlfråga

Del B

Är flätor och sy in allt hår skonsammast om man vill
att håret ska växa snabbt?


Beror på hur man gör frisyrerna. Jätte små flätor är exempelvis inte så skonsamt för håret i jämförelse med lagom stora flätor som inte är så tighta. (Jätte tighta flätor skapar stress i hårrötterna, i värsta fall kan de leda till att man tappar hår). Om man ex. väljer att sy in håret eller ha rastaflätor är det bra att tänka på att inte ha dessa för länge dvs mer än 2 månader. Även bra att låta håret andas i minst 2 veckor innan man gör nya rastaflätor eller syr in igen osv. Allas hår dock olika, endel tycker att flätor funkar bra som skyddande hårstil som gör att deras hår växer snabbare med ans andras hår mår bättre av bara att låta håret vara. Där behöver du själv lära känna ditt hår och se vad den själv föredrar. Dock är det viktigt att tänka på att inte glömma att vårda sitt eget håret om man väljer att ha en skyddande hårstil, dvs att fukta håret med en leave-in balsam och stänga in fukten med naturlig olja dagligen. Afrotextuerat hår ju som sagt väldigt torrt och därmed behöver afrohåret fukt för att må bra.
 
Nathalie
2013-04-25 @ 14:27:38
URL: http://nathalca.blogg.se/

Mycket fint hår :O

Jo, man får lägga ner rätt mkt tid på uppsatsen om man vill ha ett bra betyg och bli godkänd =) haha

Jag skriver om barn som blir placerade i homosexuella, eller rättare sagt försöker jag ta reda på hur olika socialarbetare - främst familjehemssekreterare (i olika kommuner i landet) förhåller sig till homosexuella fosterföräldrar och barnperspektivet=) Vad skrev du om? Skrev du ensam?

Vad jobbar du med? Var det svårt/lätt att få jobb när du var nyutexaminerad?

Anonym
2013-04-25 @ 14:28:04

homosexuella familjehem* menade jag =)

Linda
2013-04-28 @ 13:18:10
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag skrev tillsammans med en klasskamrat, vi reste till Vietnamn i 5 veckor och skrev om alkoholkonsumtionen i landet. Vi var där och samlade all data material i ca 1 vecka, resterande veckorna var vi i Kambodja, olika städer i Vietnam och tillslut ca 2 veckor i Thailand och semestrade =) Vi skrev C uppsatsen på ca 1 vecka när vi kom tillbaka till Sverige, det var SJUKT stressigt måste jag säga :D Det blev inte många timmar som jag sov den sista veckan men rundresan i Asien var helt klart värt det =)

Intressant ämne du skriver om. Du får gärna skicka en kopia på din uppsats när du är klar. Det är inte svårt att få jobb efter examen dvs om man inte är kräsen, i Stockholm finns det mycket jobb vad jag vet. När man är nyexad får man dock räkna med att börja arbeta som vikarie..

Vad vill du jobba med efter examen? Jag jobbar med socialt satta personer inom kommunen. Om du vill veta mer detaljerat så kontakta mig gärna via mejlen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0