Kvinnan som öppnade mina ögon

Lorrainetips från youtube!! Jag har äntligen hittat kvinnans som öppnade mina ögon för afrotextuerat hår och hårvård år 2008. Av en slump för flera år sedan hittade jag henne videoklipps på youtube och därefter blev jag inspirerad av att lära mig mer.  Haha minnen =) 
 
 
=D
 
 
Sedan hittade man flera som kvinnor som inspirerade en.. En av dem som inspirerade mig mest var chinablk från youtube.
Nathalie
2013-04-21 @ 21:13:28
URL: http://nathalca.blogg.se

Tänkte på att ställa en fråga! =) Du skrev en gång när jag undrade vf du skulle permanenta håret att det passar bättre att ha rakt hår på ditt jobb (om jag minns och förstod rätt). Ville bara fråga om du kunde berätta lite mer om det?

Skulle dina arbetskollegor reagera lite "konstigt" om du skulle föredra att ha ditt naturliga hår?

Linda
2013-04-22 @ 20:16:34
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Häromdan frågade min chef en kollega till mig om hon funderade på att börja gå runt med sitt naturliga afrohår (Min kollega har i dagsläget tighta smala inbakade flätor). Min chef kändes väldigt positivt inställd så jag måste säga att jag hade nog fel där. Det var nog en förutfattad mening som jag hade förut. Så det känns ju bra att det inte riktigt var som jag trodde.

Men rent allmänt... i vissa företag och verksamhet så är man en image utåt och skall på så sätt representera verksamheten, men så länge man bär upp sitt afro så går det nog hur bra som helst.

Nathalie
2013-04-23 @ 00:27:46
URL: http://nathalca.blogg.se/

Ja precis. Vad jobbar du med? Har ställt frågan innan men minns ej ditt svar :-)

Linda
2013-04-23 @ 18:32:00
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag jobbar med socialt utsatta personer inom kommunen. Om du vill veta mer detaljerat får du gärna mejla mig. Vill inte nämna mitt arbete i bloggen nämligen. Hoppas att du förstår =)

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0