Lagt märke till en sak.... del 1

 
 
 
Igår kväll hade jag lagt i kokosnötolja, almond olja, keratin spray och jamaican castor oil i håret. Egentligen ville jag använda mig utav en daily leave in produkt men jag har inte fått hydrotherma produkterna hemskickade ännu. Suck! Men läste någonstans att keratin spray från Aphogee funkar bra som leave in, jag är nog lite tveksam till det men i det här fallet hade jag inget annat val än att använda keratin sprayen jag har hemma. Bättre än ingenting I guess. Igår kväll la jag faktiskt märke till något som jag inte noterat på länge, att håret faktiskt har blivit längre och en aningen tjockare.Jag la märke till det på så sätt att det är mycket svårare att smörja in hela håret på samma sätt som förut. Bra tecken haha =) Nu måste jag börja med en ny teknik och eventuell rutin. Får se. Min plan just nu är att börja göra stora twist vid varje hårtvätt och sedan när jag tar ut twistarna smörjer jag dem med leave in och stänger in fukten i håret med natur oljorna.
Queen Moreen
2012-09-30 @ 21:09:43
URL: http://queenmoreen.blogg.se

Fint att se att håret växer :-)... hoppas du är beredd på att ditt hår kommer ge dig många överraskningar ju längre det blir... tänkte fråga vart du brukar köpa dina produkter????

Stay blessed...

//Queen moreen

Linda
2012-09-30 @ 22:56:32
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jo, känns bra att det växer... Jag har haft längre hår fast rakpermanentat...kring APL, men dock inte med mitt naturliga hår så det ska bli spännande :) Jag brukar köpa de flesta av mina produkter på nätet. Endel hårprodukter såsom hårinpackningarna ''Hair Mayonese'' och ''Olive oil replenishing pack'' köper jag på afrikanska affären i Rågsved.

Linda
2012-09-30 @ 23:00:53
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Ps. produkterna som jag beställer från nätet är från USA och England




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0