Hårdagslära med en vännina

För ett tag sedan föreslog en vännina till mig att ses för en dag och endast prata om hår, ta reda på endel frågeställningar vi inte vet om hår m.m. Haha! nu låter det nästan som att man är helt hårbesatt men så är det inte riktigt, detta var första gången för oss båda och jag måste säga att det var riktigt kul och lärorikt! Jag tror att man faktiskt behöver lära känna håret mer på ett djupare plan för att kunna förstå hårets exakta behov. Ikväll kändes det lite som att vara tillbaka i skolbänken och det förekom endel flashbacks från 8:ans biologikurs haha! Biologi var inte mitt starkaste ämne i grundskolan..men men, att lära sig om hår på ett mer vetenskapligt plan är helt klart värt det! Idag läste vi på om hårets ph-värde och vad det egentligen innebär. Visste ni exempelvis att normalt hår har ett ph-värde mellan 4.5-5 ? Jag ska försöka sammanställa mer om detta imorgon ..hoppas att ni har haft en bra helg=)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0