Bra produkter som framhäver lockarna

Just nu när mitt hår är kring EL så känns håret fortfarande för kort för att använda dessa produkter som framhäver lockarna, men jag vet att det går om man vill och känner för det =) Jag har sett endel personer med EL hår i USA som gör det men jag har inte tålamod för det just nu haha. Men hursomhelst så ser jag fram emot när mitt hår har blivit en aning längre, att få använda just Shea Mouisture Organic Curl Enhancing Mouisture. Shea Mouisture Organic Curl Enhancing Mouister är en produkt som har fått väldigt många positiva kritik på olika hårforum. Det finns dock fler produkter som också är jättebra att använda, exempelvis Tigi Catwalk Curlesque Curls Rock Amplifier, Kinky Curly Curling Custard, Quidad Curl Quencher Moisturizing Gel, Curly Hair Solutions Curl Keeper och Miss Jessie's Quick Curls.
 
 
Shea Mouisture Organic Curl Enhancing Mouisture
 
 
Tigi Catwalk Curlesque Curls Rock Amplifier
 
 
Kinky Curly Curling Custard
Quidad Curl Quencher Moisturizing Gel
 
 
Curly Hair Solutions Curl Keeper

Miss Jessie's Quick Curls.

 
Är det någon som har testat några av dessa produkter? Hur tycker ni att de produkterna funkade för er? Eller använder ni andra produkter för att framhäva lockar? Vilka då isådantfall?
 
Att använda produkten:
När man ska börja med att arbeta med sitt hår så bör man först och främst alltid se till att håret är ordentligt utrett. För att framhäva sina lockar skall man börja med att bearbeta en del av sitt hår i taget (beroende på hur tjockt man vill ha sina lockar får man avgöra själv). Om man bearbetar en liten del i taget blir det mindre lockar, större delar leder till större lockar. Börja med att lägga i lite vatten på de separerade hårstråna (om du har en sprej med vatten i så funkar det också), sedan lägger du i produkten i hårstråna. Därefter skall du tvista håret (Det hår du redan har delat upp). Repeterara detta över hela huvudet. När du sedan är klar och du har tvistat över hela håret kan du behålla looken övernatten. På morgonen kan du ta ut tvistarna och VOILA, så är lockarna så gott som definerande, mjuka och sjukt snygga ;)
Nath
2012-09-03 @ 20:45:28
URL: http://Nathalca.blogg.se

Har faktiskt inte testat mån av dessa. Finns de
I svenska afro butiker? Jag har typ bara använt curl activators å world of curls produkter har jag också testat. Helt ok men ingen wow effekt direkt. För att få håret att växa aningen snabbare, vare sig d funkar eller ej, så använder jag främst palmers gro treatment:-)

Linda
2012-09-03 @ 21:44:53
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag tror inte att dessa produkter finns i svenska afrobutiker tyvärr :( Jag brukar själv beställa en hel del hårprodukter från ebay då det oftast är rätt billigt där. Du får uppdatera och berätta hur det har funkat med palmers go treatment :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0