Köpt en sprayflaska

Igår tog jag mig i kragen och köpte en sprayflaska för första gången i mitt liv, fick tips av en vän att köpa det i en blomaffär. =)
Är så glad! Nu kommer det verkligen underlätta att få in fukt i håret varje dag... =)
 
 
 
Jag har lagt i vatten, shea butter, kokosnötolja, leave-in från hydrotherma och almond olja i flaskan
Queen Moreen
2012-10-08 @ 01:15:32
URL: http://www.queenmoreen.blogg.se

Hejsan :-)

Kul att du hittade flaskan :-).. tänkte fråga ur det går för dig att ha sheabutter i sprejversion för att jag kan endast få det som kräm... sen så blir den hård om jag lägger det i en flaska... hur gör du? tack i förhand för jälpen och stay blessed...

Linda
2012-10-08 @ 18:29:07
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej tjejen! =) Tusen tack för ditt tips om sprayflaska!! Min plan i början var faktiskt att använda Shea buttern, med resterande mix endast 1 gång på en dag. Men oväntat nog så jag lyckades jag att ha min mix i minst en vecka och det funkade bra med Shea buttern. Jag började med att värma Shea buttern lite försiktigt i micron..sen blandade jag ihop allting första dagen. Dagarna efter så blev mixen visserligen stelt pga av Shea butten men när jag skakade sprayflaskan så blev all mix vattenlöst igen=) (Kanske för att min mix hade en blandning av vatten) Jag behövde alltså inte värma min flaska alla de andra dagarna. Om du har Sheabutter i kräm så funkar det ännu bättre att bara blanda med vatten (utan att värma på micron, vilket man helst ska undvika). Let me know hur det har funkat för dig. =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0