Hårtvättsdag... idag blev det en fuktgivande inpackning

 
Igår var det dags för hårtvätt igen. Jag började med att ta ut mina twists som jag har haft under hela veckan.
 
 
Mitt hår har blivit riktigt bläck svart nu när jag har börjat ta hand om håret på riktigt.. i like it =)
 
 
Framifrån =)
 
 
 
Jag börjar med att utreda håret med Tresseme balsam. Jag utreder genom att kamma håret med en bredtandad kam... håret är också blött.  (Jag kammar ALDRIG håret när det är torrt).

 
 
Nu har jag lagt i fuktgivande balsam (Herbal Essence Hydration) och blandat med almond olja. Detta för att håret skall få ännu mera fukt =). Jag har en påse över håret och lindar sedan handduken över påsen (För att skydda håret mot tyget från handduken och även för att bibehålla värmen i håret) Värme är bra vid inpackningar.
 
Jag sover med inpackningen över natten och håret blir jättemjukt dagen efter.

 
Lägger in leave in spray, daglig balsam och stänger in fukten med almond olja. Avslutar med att twista håret igen. Denna procedur gör jag när håret fortfarande är blött. Oftast är det lättare att göra vissa frisyrer när afrohåret är blött. (Detta för att bland annat undvika behovet av att vilja kamma håret när det är torrth). Afrohåret är även ''mjukare'' när det är blött.
 
Nästa vecka blir det dags för mig att äntligen klippa topparna.. haha..jag märker att mina toppar kräver det nu..(Mitt hår mår som bäst när jag klipper topparna var tredje månad) Så nu måste jag verkligen få tag på en nagelsax, Vart köper man en nagelsax någonstans? :S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0