Bra värmeskydd

För er som väljer att platta ert hår. Då är det otroligt viktigt att skydda hårets yttersta lager. Detta kan man göra genom att använda värmeskyddande hårprodukter. Här är några exempel på värmeskydd som många personer i amerikanska hårforum har pratat gott om..
 
OBS! Lägg aldrig naturliga oljor på ditt hår innan du ska platta det!! Ditt hår kommer att brännas. Lägg hellre oljor i håret när du har plattat klart.
  Olive oil Serum
 
 
IC Fantasia Serum
 
Trresemme Thermal Creations
 
 
Chi Silk Infusion
Nathalya
2012-10-24 @ 19:03:23

Är schwarzkopf produkter bra tror du?

Om man råkat bränna håret, kan man då göra något för att "bota" det?

Btw råkade jag se en kommentar... Pluggar du t socionom? Hur gammal r du å var kommer du ifrån (ursprungligen) om man får fråga?:-)

Linda
2012-10-24 @ 23:27:36
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej tjejen! produkterna från Schwarzkopf vet jag faktiskt ingenting om tyvärr :( Använder du det? Det du bör tänka på isåfall är om det innehåller alkohol ämnen. Alkoholämnen torkar ut afrohåret. Men i övrigt är nog de flesta värme skyddande produkterna bra.

Jag kan skriva ett inlägg om din fråga om brännt hår i veckan ;)

Ja, det stämmer! :D Jag tog min socionomexamen år 2010 och jag arbetar just nu som socionom. Är 25 år och är ursprungligen från Uganda. =)

Nathy
2012-10-25 @ 08:26:21

Hej! Nä använder inte dem :-) Jag har börjat bli riktigt noggrann med håret å allt. Dvs innan brydde jag mig inte så mycket om hur jag behandlade det osv. Dumt då man bör veta att torrt hår ska man ta väl hand om. Men nu vet jag det :-P som du märkt på min blogg å grejer. Hur som helst brukade jag aaaaldrig klippa hårtopparna innan. När jag kollade igenom håret lite noggrannare så hittade jag ju hårstrån som klipptes av rakt av. de visade sig inte vara SÅ många då jag som sagt aldrig klippt dem på 2-3 år. Men en sak som är irriterande är när hårstråna själva skruvar sig, dvs när det uppstår knutar på ett hårstrå... 1) Brukar det hända dig ? Hur hanterar du det? :-D 2)Brukar du finna många kluvna hårtoppar? Vilken metod har du som har motverkat dem? :-D

Vad bra, vart jobbar du? Med vad? Jag har 1 år kvar=) praktik right now...

Linda
2012-10-25 @ 23:12:40
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag förstår! Vad bra att du inte använder dem och att du är nogrann med ditt hår! Det är precis så man ska vara;) Det är samma med mig. Jag använder inte heller dem nuförtiden. Om jag skulle behöva platta håret någongång så ska det ske max 1 gång per år!

När jag började att klippa topparna regelbundet så märkte jag också att jag fick mycket mindre knutar. Jag brukar använda mig utav Mane and tail detangler spray när jag får knutar.. Den utreder håret jättebra! Min metod just nu är att fläta eller twista håret direkt efter hårtvätt (ta ut flätorna/twistarna när det är torrt) samt att kamma håret endast när det är blött och insmörjd med balsam.

Jag arbetar med socialt utsatta personer inom kommunen. Trivs jättebra! Så du har 1 år kvar alltså..då är du snart klar ju..nice ;) Själv då? Vad läser du ? =)

N
2012-10-26 @ 07:44:00

Tack för dina tips! Vart köper man den sprayen som utreder håret så bra då? :-) jo, har blivit mkt noggrannare m att leta upp kluvna hårtoppar å knutar å brukar göra mer el mindre som du, dvs twistar d el dyl.

Låter jätte intressant. Fick du jobb direkt efter utbildningen?Pluggar också till socionom med en viss inriktning. Ja, tiden går jättefort! Kan ej fatta att det nästan bara är 1 år kvar... Har du någon personlig blogg också?:-)

Linda
2012-10-29 @ 06:13:24
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag brukar köpa den produkten på Ebay, men jag ska kolla upp ikväll om det går att köpa produkten någon annanstans. ;)

Nej, jag har ingen personlig blogg idagsläget...Vad roligt att du läser till socionom! =) Så du blir klar till sommaren alltså? Vet du vad du vill göra efter utbildningen? =)

Nathy
2012-10-29 @ 18:51:05

Japp! Vill börja jobba så fort som möjligt. Tänkte att jag även kan ge biståndsarbete en chans om det krävs. Erfarenhet är det ju alltid bra att ha även om jobbet är betungande på ett eller annat sätt... hade också kunnat tänka mig att jobba med arbetsmarknad osv. Eller med ungdomar... som en kurator på UMo eller liknande=) Efter några år skulle jag jättegärna vilja vidareutbilda mig till psykoterapeut. Så vi får se hur det blir!=)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0