Affropuff

Satt i helgen och tänkte på hur det kommer att vara att rakpermanenta håret igen. Fy vad man kommer sakna det naturliga håret och afropuffet! Suck! Stort dilemma är det just nu för mig!.. aja får se hur det blir. Jag har ju som sagt ca 1-2 år kvar att tänka till =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Nathy
2012-10-14 @ 12:19:56

Hur kommer det sig att du funderar på att rakpermamenta d?!:O

Linda
2012-10-14 @ 12:51:24
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Bra fråga! =) Lite handlar det om mitt jobb som jag har. Det skulle inte funka tyvärr. Och det är jättesynd faktiskt! Men sen så gillar jag även mitt hår när det är rakpermanentat, samtidigt som jag gillar det när det naturligt och krulligt. Får se hur jag gör tillslut=)

Svar: =D..Är liten kluven där=)
Black hair care

Naty
2012-10-14 @ 15:13:19

Ja verkligen! Men vad kan det vara för jobb som förhindrar att ha en afro-Frizz?

Linda
2012-10-15 @ 20:14:49
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Det gäller egentligen att försöka stå emot och inte låta något jobb hindra en från att ha sin afro-frizz! Sant! ;)

Nathy
2012-10-15 @ 22:19:35

Jag Hoppas att du isf INTE rakar bort/klipper det! :)
Vilken balsam rekommenderar du? För att bevara fuktigheten i håret? Tresemmé?

Linda
2012-10-15 @ 23:26:50
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag kommer inte att raka av mig håret igen! :D En gång räcker!...Du har ju hårtyp 3 och de balsam som möjligtvis skulle funka på ditt hår är exempelvis Silk-element Mixed silk, Herbal essence,Mixed girls hair conditioner, Tresemme naturals, Neutrogena triple moisture eller Olive oil replenishing pack.

I kombination med att du har en bra leave in balsam som du använder i stort sett dagligen samt stänger in fukten med en naturlig olja. (Då lyckas du bevara fukten i håret) =)

Du borde även pröva att ha fuktgivande inpackningar i håret ca 1-2 gånger i månaden. Försök då också att ha i inpackningen i håret i en längre tid.

Hur går det med din hair journey so far?

Naty
2012-10-16 @ 11:05:22

Jadå:) kanske 3-4? Det beror på hur lockarna formar sig ! Ja, hårinpackbingar använder jag rätt ofta. Var bara lite osäker ang balsam... Vill ju nt ha en med alltför många kemikalier tänkte jag!

Jodå, allt går bra tack:) har inte direkt problem med mitt hår förutom att det är torrt när man inte gör nåt med det! Men riktigt lustigt är det att många m afro tydligen intalat sig att det inte kan växa...

Anonym
2012-10-16 @ 23:53:19

Är Matrix produkterna bra btw?!:)

Linda
2012-10-17 @ 07:18:50
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Okej:) Om du är riktigt nogrann med kemikalier så finns även balsam från Hydrotherma naturals som är riktigt skonsamt för afrohåret.
Kul och höra att du inte har några problem med ditt hår. :)
Jo men visst är det intressant att det finns många med afro som tror det! Undrar vart det kommer ifrån egentligen... :s

Naty
2012-10-17 @ 08:21:27

Ja eller hur? Men vart beställer man hydrothema produkterna? Vet du om de av Matrix är bra?

Linda
2012-10-18 @ 06:51:43
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Matrix biolag produkterna tycker jag verkar bra. Jag har inte testat produkterna själv men jag har hört om det. Matrix har verkligen många produkter så det går säkert att hitta något som passar extra bra för ens egna hår. Deras balsam verkar vara något som funkar för all typ av hår, hårtyp 1,2,3 och 4. =)

Hydrotherma hårprodukterna kan man köpa på:
healthyhairjourney.com

Linda
2012-10-18 @ 06:57:02
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Ps. Matrix produkter som är avsett till personer med torrt hår tycker jag är bra (I och med att vi med afrohår generellt sett har torrt hår)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0